Preplatenie, čerpanie z fondov opráv (FOD, FOV)
Postup pri preplatení drobného nákupu z Fondov opráv vchodu, domu v rámci zabezpečovania prevádzky, údržby, rekonštrukcie a modernizácie a pri všetkých činnostiach spojených so správou domu
Preplatenie drobného nákupu realizuje Správca na základe Žiadanky predloženej Zástupcom vlastníkov bytov (ZVB), Domovníkom a to formou bankového prevodu na účet uvedený oprávnenou osobou, vo výnimočných prípadoch aj v hotovosti, v Zákazníckom centre Správcu.
V prípade, že si ZVB alebo Domovník zabezpečil materiál sám a tento priamo uhradil dodávateľovi, správca zabezpečí preplatenie týchto nákladov z príslušného Fondu na základe týchto dokladov:
V prípade, že si ZVB alebo Domovník zabezpečil materiál sám a tento priamo uhradil dodávateľovi, správca zabezpečí preplatenie týchto nákladov z príslušného Fondu na základe týchto dokladov:
- doklad z elektronickej registračnej pokladnice, originál faktúry a doklad o jej zaplatení (príjmový pokladničný doklad, alebo kópiu výpisu bankového účtu z ktorého bola úhrada realizovaná),
- súpis materiálu, z ktorého sú zrejmé jednotlivé položky nákupu,
- odovzdávací a preberací protokol (prípadne pracovný list).
Fond prevádzky údržby a opráv Domu (FOD) – čerpanie
O čerpaní prostriedkov FOD rozhodujú Vlastníci v Dome a ZVB v zmysle kompetencie udelenej Vlastníkmi v Dome (spravidla do výšky 1 330 €).
Z FOD sa financujú výdavky spojené s nákladmi na prevádzku, údržbu a opravy, rekonštrukciu Domu ktoré sú určené vo Všeobecných podmienkach správy bytov a nebytových priestorov OSBD Žilina.
Z FOD sa financujú výdavky spojené s nákladmi na prevádzku, údržbu a opravy, rekonštrukciu Domu ktoré sú určené vo Všeobecných podmienkach správy bytov a nebytových priestorov OSBD Žilina.
Fond údržby a opráv vchodu (FOV) - čerpanie
O čerpaní prostriedkov FOV rozhodujú Užívatelia vo Vchode a Domovník v zmysle kompetencie udelenej Užívateľmi vo Vchode.
O čerpaní FOV prevyšujúcich splnomocnenie Domovníka (spravidla nad 200 €) rozhodujú Užívatelia na Vchodovej schôdzi alebo Písomným hlasovaním.
Z FOV sa financujú výdavky spojené s nákladmi na modernizáciu, údržbu a opravy Vchodu ktoré sú určené vo Všeobecných podmienkach správy bytov a nebytových priestorov OSBD Žilina.
O čerpaní FOV prevyšujúcich splnomocnenie Domovníka (spravidla nad 200 €) rozhodujú Užívatelia na Vchodovej schôdzi alebo Písomným hlasovaním.
Z FOV sa financujú výdavky spojené s nákladmi na modernizáciu, údržbu a opravy Vchodu ktoré sú určené vo Všeobecných podmienkach správy bytov a nebytových priestorov OSBD Žilina.
Na základe rozhodnutia Schôdze vlastníkov a Vchodovej schôdze je možné z FOD a FOV uhradiť:
- nákup kancelárskych potrieb, kopírovanie dokumentov, telefonické výdavky a pod.
- nákup okrasných drevín, kvetov, trávnik, výzdoba vchodu a pod.
- náklady na zabezpečenie miestnosti na konanie schôdzi,
- poštovné pre písomný styk ZVB (výboru, komisie vlastníkov) a Domovníka so Správcom,
- cestovné ZVB (členov výboru, komisie vlastníkov ) a Domovníkov z miesta bydliska do sídla Správcu, pri cestách za účelom riešenia problémov Domu, Vchodu a výberových konaní na zabezpečovanie opráv a údržby Domu,
Preplatenie priamo zadaných prác ZVB, Domovníkom alebo na základe rozhodnutia Užívateľov
Ak ZVB alebo Domovník v rozsahu svojich kompetencií objednal u zhotoviteľa práce bez predchádzajúceho oznámenia príslušnému technikovi Správcu, zabezpečí správca úhradu nákladov za ich vykonanie z príslušného Fondu len na základe nasledovných podmienok a originálov príslušných dokladov:
- Žiadanka na preplatenie zrealizovaných prác s uvedením, že zhotoviteľa zvolil sám ZVB, Domovník resp. Užívatelia.
- Práce preberie ZVB, Domovník. Z prevzatia bude vyhotovený písomný zápis, v ktorom bude uvedené: Na základe vlastného výberového konania ZVB (Domovník) práce v plnom rozsahu prevzal mimo OSBD Žilina ako Správcu.
- Zhotoviteľ vystaví faktúru na vlastníkov bytového domu v zastúpení správcom OSBD Žilina, v texte ktorej musí uviesť, že na základe osobnej objednávky ZVB (Domovníka) fakturuje konkrétne práce pre Dom/Vchod.
- ZVB, Domovník k faktúre priloží preberací protokol, certifikáty použitých materiálov a presnú špecifikáciu prác.
- Faktúra zhotoviteľa bude zaevidovaná u Správcu a preplatená zhotoviteľovi.